رحمان رفتنی شد

پیش از آنکه قطار لیگ بیستم به ایستگاه نیم‌فصل برسد، باشگاه ذوب‌آهن تصمیم به تغییرات گرفت و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و یک‌بار دیگر تصمیم هیئت‌مدیره توسط مدیران بالادستی وتو نشود، تغییرات در کادر فنی تیم ذوب‌آهن انجام خواهد شد. ناکامی تیم ذوب‌آهن در نتیجه‌گیری و حواشی متعددی که پیرامون این تیم ایجاد شده بود، هفته گذشته منجر به تغییرات مدیریتی در باشگاه اصفهانی شد و با تصمیم مدیران شرکت ذوب‌آهن، جواد محـمـدی جــایـش را به مــجـتـبـی فـریـدونـی داد.

تاریخ انتشار: 09:17 - دوشنبه 1399/11/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

این در حالی است که شوک واردشده حاصل از این تغییرات نیز نتیجه‌ای نداشت و تیم ذوب‌آهن در دربی اصفهان نتیجه را واگذار کرد تا کماکان یکی از قعرنشینان لیگ باشد. این باخت اعتراض شدید هواداران را به همراه داشت تا اینکه عصر روز شنبه خبرهایی در خصوص برگزاری جلسه هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن منتشر شد. خبرگزاری ایلنا در خبری که منتشر کرده، مدعی شده اعضای هیئت‌مدیره روی قطع همکاری با رحمان رضایی به توافق رسیدند و حکم به برکناری سرمربی خود دادند؛ ولی این مصوبه باید به تأیید یزدی‌زاده، مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن برسد تا شکل اجرایی به خود بگیرد و پس از آن از سوی باشگاه رسانه‌ای خواهد شد. به گفته این رسانه، پیش از این برکناری رضایی یک بار دیگر از سوی هیئت‌مدیره تصویب شده؛ ولی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن آن را وتو کرد تا سرمربی ذوبی‌ها همچنان در سمت خود مشغول به‌کار باقی بماند.
با توجه به اینکه ادامه فعالیت رحمان رضایی در تیم ذوب‌آهن در هاله‌ای از ابهام است، حضور این مربی در جمع گاندوها و اتفاقاتی را که تا به امروز رخ داده است، مرور می‌کنیم.
دو هفته مـانده به پـایان لیگ نوزدهم و در حالی که تـیـم ذوب‌آهـن به نسبت دیگر قعرنشینان از شانس بیشتری برای بقا در لـیـگ بـرتـر برخوردار بود، به‌یک‌باره اعلام شد رحمان رضایی با سمت مدیرفنی به تـیـم اصـفـهـانـی اضـافـه شـــده است. این انتخاب آن‌هم در هفته‌های پایانی فصل، احتمال سرمربیگری رضایی برای لیگ بیستم را تقویت کرده بود؛ اما در پایان لیگ به گفته مسئولان باشگاه، همکاری این مربی خاتمه یافت، بااین‌حال رضایی که از ملی‌پوشان سابق ذوب‌آهن بود، همچنان یکی از گزینه‌های سرمربیگری این تیم محسوب می‌شد.
زمـانی که رضایی به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن معرفی شد، دودستگی آشکاری در بین اعضای هیئت‌مدیره بـاشـگــاه ذوب‌آهــن ایجاد شده و با توجه به اینکه یک مربی دیگر در آستانه پذیرفتن سرمـربـیـگـری تیم اصفهانی بود، گـفـتـه می‌شد این مربی با فشار یکی از اعـضـای هـیـئـت‌مـدیــره انــتـــخــاب شــــــده است.
در آن مقطع احمد جمشیدی، سرپرست وقت باشگاه مدعی شد رضایی قول کسب سهمیه آسیایی را داده و با این ادعا و تغییراتی که در هیئت‌مدیره باشگاه صورت گرفت، شرایط در این تیم به آرامش برگشت و کادر فنی جدید با خاطری آسوده وارد فصل نقل‌وانتقالات شد. با این حال در آستانه شروع فصل جدید لیگ، رضایی در مصاحبه‌هایی درخصوص نقل‌وانتقال‌های تیمش گلایه‌هایی را مطرح کرد. با شروع مسابقات لیگ، تیم ذوب‌آهن در هفته‌های ابتدایی لیگ درگیر اشتباه‌های داوری شد که این موضوع صدای اعتراض رحمان رضایی را بلند کرد و باشگاه نیز بیانیه‌هایی را صادر کرد. در ادامه و با استمرار روند نتیجه نـگـرفــتـن تـیـم ذوب‌آهن، صــدای اعتراض رحمان رضایی بلندتر شد و درخصوص واکنش نـشـان ندادن باشگاه در قبال اشتباه‌های داوری که به زعم او تنها عامل ناکامی تیمش بوده است، مصاحبه‌هایی را انجام داد.
در پایان هفته دهم لیگ برتر و بــا کسب 7 امتیاز از 10 بازی، هیئت‌مدیـره باشگاه با تشکـیـل جـلـسـه‌ای بـه سرمربی تیم برای کسب امتیاز در 5 دیدار آینده اولتیماتوم داد که این خبر توسط رسول کربکندی، سخن‌گوی باشگاه اعلام شد. انتشار این خبر با واکنش شدید رضایی همراه شده و او صحبت‌های تندی را علیه این پیش‌کسوت باشگاه ذوب‌آهن مطرح کرد. رضایی رسما نتوانسته تا بدین جا به اولیتماتوم امتیازی باشگاه عمل کند و بر اساس اولتیماتوم قبلی باشگاه او را باید برکنار شده قلمداد کرد؛ اما با توجه به تغییرات مدیریتی در باشگاه ذوب‌آهن، برخی احتمال تغییر در این تصمیم را می‌دادند، به ویژه اینکه مدیرعامل جدید باشگاه ذوب‌آهن از همان ابتدا بر بحث حمایت از کادر فنی تأکید داشت و رضایی نیز برخلاف اینکه با مدیرعامل قبلی رابطه خوبی نداشت، با مدیریت فعلی باشگاه رابطه حسنه‌ای داشته است. بااین‌حال بعد از ورود گمانه‌زنی‌ها درباره تغـییرات، دیروز عصر هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن با صدور بیانیه‌ای قطع همکاری با سرمربی تیم فوتبال را اعلام کرد. در این بیانیه عنوان شده سرمربی جدید به‌زودی معرفی خواهد شد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر